?

Log in

No account? Create an account

crazy lizard

little childs dream

jun_the_lizard

Fukusuke, Psycho, Metronome

View

Navigation

September 13th, 2008


yes, I am alive! holiday's nearly over...*sniff* but hey, university has it's good sides too, right?o__o' well i'm looking forward to it... (und nana i han am donnstig bis am 2 am nomi uni, am fritig isch für mi kli blöd will i denn amol hai gohn und darum viel züüg z schleppa han!>_<)
anyways, i just watched the new Dir en Grey PV... and I love it!*_____* (glass skin really is a beautyful song)
Oh yes, and you have (yes you HAVE) to watch the Tiger and Dragon dorama!*____* one of the best dorama (well, ok, it's my opinion...*lol*)

first why I love Tiger and Dragon:

next one is the new dir en grey pv:
and at the moment I want Galneryus!>___< love them!*___* and  I'm falling in with loud'n'proud!^___^  again!*smile*
I just had to show you those clips...*nodnod*
 

July 23rd, 2008

Lebenszeichen...

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome
Also... ich lebe noch...*lol* tut mir Leid, dass ich in letzter Zeit nicht sehr aktiv war (insbesondere beim Kommentare schreiben). Ich arbeite sehr viel im Moment, und das meist von halb 6 Uhr morgens bis 3 Uhr nachmittags.

Ausserdem war ich noch eine Woche in den Ferien (Japan-Expo in Paris). Es war ganz in Ordnung... Gab verdammt viele Leute und echt super Cosplayer!*___* (Pyramide-head und die Krankenschwestern aus Silent Hill fand ich sehr gelungen!O_O) Wir konnten sogar einen Live-Heiratsantrag vor ca. 1000 Personen miterleben!*lol* (die arme zukünftige Braut... ich glaube ihr war das ganze ziemlich peinlich!*lach*)
Ansonsten war es echt toll!^^ Mein freund hat sich ein Schwert gekauft, ausserdem noch ne Kette und nen Ring von FFX. Naja, ich persönlich hab mir ein Artbook zu Neon Genesis Evangelion und ein Dead Animal Plüschtier gekauft.
Die Konzerte waren auch ganz gut, wobei mir persönlich machine nicht sooo gut gefallen haben... lag vielleicht aber auch daran dass die Instrumente viel zu laut waren und man dadurch die Stimme nicht wirklich hören konnten. Skandal waren einfach süss...*lol* und Ra:IN waren für mich die Beste Band der Expo. Fast nur Instrumental, aber bei dieser Musik war das auch in Ordnung!^__^ (und wenigstens einen von X Japan konnten wir sehen! Böser Yoshiki...*grummel*)

Jaaa... Geburtstag hatte ich auch, war aber nichts so spezielles!^^ Ich bekam noch einige Bände von Honey and Clover (und hat irgendwer von euch schon den Dorama dazu gesehen?o__o ich habs versucht ihn mir anzusehen, aber ich fand die Umsetzung eher schlecht, so dass ich nu 4 Folgen sah und dann einfach nicht mehr weiterschauen konnte...*sniff*)

Ansonsten, hm.. meine Mutter hat sich ihre Füsse "verdreht" und muss beide Beine still halten und darf sie nicht belasten...

Das wärs in etwa... Nya, ich hab Galneryus wieder für mich entdeckt!*____* Will unbedingt mal an ein Konzert von denen... Was Syu da mit der Gitarre macht ist einfach göttlich!*g*








February 28th, 2008

Wieder mal was neues!O__O

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome

Sooo... bald sind es schon zwei Wochen her seit ich von Japan zurück bin... und ich freu mich schon drauf, dass ich bald wieder gehe!*lol* Sofern ich die Prüfung auch bestehe (wobei... einige sie ohne zu lernen bestanden haben, weil sie nur mal wissen wollten, wie die so ist!*lach*). Wir bereiten momentan auch Nikkyuu Texte vor, somit sollte es dann im Dezember eigentlich schon klappen. Ich hoffe mal, dass mir dann auch niemand tokyo wegschnappt!*lol* 

Nyo, die Zwischenprüfung ging auch ziemlich gut, und wenn ich gewusst hätte, dass die so einfach ist, dann hätte ich nicht alle Texte so genau gelesen...-____-' 

Nyo, Japan war jedenfalls seeehr schön, obwohl Akihabara mein Tod ist!*loool* (sooo viele Geschäfte wo man Geld verprasseln kann!;___;) Auf jedenfall hab ich endlich, ENDLICH meinen Wordtank!*love* und dazu auch noch einen DS lite, mit vielen, vielen Games (auf japanisch!*lol*), da kann ich gleich auch noch den Wordtank benutzen!*gg* und natürlich Manga!O__O Da hab ich mir auch gleich einiges gekauft!*lol* Naja, vielleicht schreib ich ein anderes mal noch ausführlicher was, und Bilder werden auch noch kommen (an die 1000 Bilder haben wir gemacht...).

Naja, ansonsten... heute hab ich mir endlich noch ein Helix machen lassen!*juhee* Das Tattoo werde ich wohl erst im Herbst machen lassen... bis dann hab ich bestimmt wieder Geld!*lol*

Tja, Unileben hat wieder begonnen, zwei Vorträge und zwei Arbeiten werden es wohl bestimmt... mal sehen was da noch dazukommt.

Sooo... das wärs mal wieder...

September 26th, 2007

Yeeeah!

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome

I passed the exam!*yeeeeeha* I got 90 points out of 100!^_____^ I'm really happy with my result! 


aaaaand... in winter we're (me and my boyfriend) going to Japan for three weeks! I'm really looking forward to it!^____^


September 18th, 2007

Uniiii!*huuui*

Share
Hitsugi, smile

Sorry! Just in German!*drop* 

Sooo, Uni hat wieder begonnen!^^' und warum nur sind die guten Leute von der Uni nicht fähig alle Module zum buchen online zu stellen und auch nicht alle Räume angeben!*arrrrgh* Naja, jetzt wissen wirs ja... wie schön...-___-' 

Sooo, dass heisst jetzt am Dienstag haben wir Geistesgeschichte, Wissenschaftliche und Literarische Lektüre, Mittwoch noch ne Vorlesung und Einführung ins klassisch Japanisch, Donnerstag sind eigentlich nur Übungen dran und dann noch die Einführung in die Ostasiatische Kunstgeschichte!*yeah* Schlussendlich hab ich noch nen Intensivkurs und ne Vorlesung in Ostasiatischer Kunstgeschichte am Freitag!^^' 

Was gibt's sonst noch neues?o__O Ich war zwei Mal krank, einmal einfach so Fieber, grade während der Arbeit bekommen so dass sie mich nach Hause geschickt haben, als es nicht mehr ging...*drop* und dann zwei Wochen später: Neben-und Stirnhöhlenentzündung... das hiess also Antibiotika!*drop* Das war jetzt das dritte Jahr in Folge... 

Hm, ansonsten lern ich im moment noch für meine tolle Nachprüfung!*juuuheee* 


Und noch was zum Dir en grey Konzert in München: Es war absolut hammer geil!*ggg* Wir gingen da wirklich hin mit wenig Erwartungen... und die wurden somit ziemlich übertroffen!*gg* Tickets für das Live in Pratteln sind auch schon bestellt!^____^  Ich werd meine Erwartungen wieder niedrig halten!*lol* 

Das wärs eigentlich soweit...^^

June 27th, 2007

holidays!

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome

I passed 5 exams out of 6!^^' Well, I excepted that I didn't pass one, I thought it would be because of many points... buuut... I got 58.5 points... I needed 60 to pass the exam...*grrrr* Fortunately I can repeat the exam in September!^^ 

Yeah, tomorrow I'm going to Spain for about two weeks!^^' (das heisst i kann halt eifach zwei wucha d news nid update!>__< wär froh wenn das wär macha könnt...*drop* Werd hüt no macha, denn eifach ab mora wär i froh!^^ Danka scho mol!) 

Uhm, yes... that's all for the moment!^^

May 6th, 2007

Ah! I should buy a digital dictionary... japanese-german, oder japanese-english or japanese-italian... but oh, no one at informed us!o____o well, the women just informed group no. 1! She forgot us! (group no. 2) grrrr... I definitely don't like her...-____- and they're so expensive...*cries* Nya... 

Well, well... yesterday I watched Totoro! I want a Totoro! It's just soooo cute!*________* 

Yeah, and I'll go to spain this summer!*yaaay* Buuuut, because I go to Spain, I can't go to Wacken...-___-' 

Nya, but I will go to the Dir en grey concert in Munich!*yaaaay* I have my two tickets!*smile* I'm reaaally happy about it!^^ Finally I'll see them!*harharhar*

Oh, and I began again to read Monster! It's very, very good... I looove that manga!*________* And 20th century boys! And I bought Dragon Head! It's really erm... disturbing I think...^^' but good!*nod*

March 27th, 2007

double yay!

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome

Ah... I passed the exams! I'm so f***ing happy right now! I was really nervous, the whole week... because those two exams, which I had to repeat were last Monday and Tuesday.... aaaah, but now, everythings ok again!*yay*

And yeeeah... the Mucc concert... I couldn't imagine that they could top the concert from last year... but they did!O___________O 

Sooo, we were standing at Yukke's side, and it was amazing!*grin* And Tatsu was so funny!*laugh* he spoke again German!^^ Oh, and I noticed that yukke was bare-footed!*hahaha* Well, I saw practically all of them!*nod* even Satochi!^^ Oh, but they didn't play Waru arubeki basho... but hei, they played Daikirai!*yuuuuuuuuush* 

Yeaaaah, I want to see them again!*nod* Oh, and I bought a T-Shirt... and one of those posters!*yay* 

So, that was it!^^

Byebye!*smile*

March 14th, 2007

(no subject)

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome
Well... I'm back... Croatia was cool, although my grandfather was a little bit annoing...-___- anyway, I bought some nice stuff!^^' well yeah, I should write something about the massmedia and the manchurian incident, but at the moment I don't want to... nya... and because I'm bored and saw those questions on nana's LJ... I just had to do it!*laugh*

February 25th, 2007

Billy Talent!*_____*

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome
So yesterday was the Billy Talent concert in Austria... Whoa, it was really, really good!*_________* I was surprised that there were old people with their nephews und ten year old kids... o_____o But it was really cool, and I want to see them again!^^

Yeah, I just wanted to write that!*laugh*

February 21st, 2007

... ehem...

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome
So I'm sorry, again, for not commenting...^^' I was a little bit stressed because of the exams. Well, I have to repeat two exams (I should learn more for exams...-_____-'').

Nya, I began now to watch again Dorama!o____o *argh* Ikebukuro West Gate Park, Attack no. 1, Gokusen 2 and Hana yori Dango returns (haha, thanks to my boyfriend I noticed that Domyouji says "Ore-sama", love him for that!*laugh*). Oh, and I like the IWGP's protagonist!*_______*

Hm, well, next week I have to work three days and then we go to croatia!^^ I'm glad to go, since I wasn't there for two years.

Yesss, and I still have to learn...*whistlewhistle*

January 20th, 2007

*trallala*

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome
*yay* I ordered the Mucc tickets!^^ I reeeeally happy about this and also because my (finally, finally!) boyfriend (who's a Mucc Fan too) is coming with me to the concert!*lalala*

Well, I should learn... but I'm tired!>__< Anyway, I have to write a homework about one part of the japanese history... I think I'll write something about the Tokugawa time... ^^'

Well yeah, that was it for today!^^

December 8th, 2006

My poor cat... ;____;

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome
My has a blood poisoning... now ther is a hole at the left side of his head... ;___; He got antibiotica and I hope it's going to be better!

Anyway, on Sunday I will go to the "Comicbörse"!^^ *yay* I'm happy because I'll meet Jenny again!

Yeah... there nothing more to say... ^^'



EDIT: http://www.youtube.com/watch?v=O_6e2LhHg6c I love the Sadie PV (and the song too, of course!^^)

November 30th, 2006

just a little update...^^

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome

The last week was kind of strange... after the Despairs ray concert I dreamed that a good friend of mine wrote me in animexx, that she broke up with her boyfriend. After I woke up I went immediately to look if she wrote me. There was nothing... so I thought it was just a idiotic dream. Heh, but it wasn't. Two days after I dreamed that, she wrote me that she broke up with him... I was really, really shocked!O___O Because they were together for about four years, and I thought that all went well between them. And I was also shocked because I dreamed it...

Yeah... so on Sunday I can't go to the ViT because I have... some kind of  "meeting"... 

Oh, and I like my class even more now!*_____* They are all so nice and funny!*laugh*

@Nana
Argh... I han dr wella no a CD macha, aber han voll verhängt zum a CD boschta... -____-' I mach dr mol a CD, mit Cellt druf!*g* (hans dr jo mol versprocha, und do i das sowieso mol uf CD sött tua denn würdi diar das au grad geh!^^)

November 23rd, 2006

(no subject)

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome
I should learn... but I'm so tired...=____= and boooored... 

Well, I listenend now to the new Dir en grey song... It sounds weird somehow... and I think Ryoujoku no Ame was much better (you know... I didn't liked this song at first... but now, somehow I like it better... ^^). I hope that there will be better songs on their new CD... *praysforreallyreallygoodsongs* *laugh*

Oh, and I'm in a strange Mucc mood... O_________O But they are just so hilarious! I want to see them again!*hopesthattheywillcomeagain*

And not to be forgotten... Kra is LOVE!*smile* (I just had to say this...*____*)

Here is something I saw once on hades_chan ' s Livejournal! 

*Post a list of 15 bands you like.
*Have your friends guess your favorite member from each band.
*When guessed, bold the correct guess and put who got it right.
*Post in your own LJ. (you don't have to... ^^)


November 19th, 2006

oh my god...*_____*

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome
Ok, yesterday was the D'espairs Ray concert... It was GREAT!!! I want to see them again! 
We arrived in Pratteln at 18.30, half hour before we could get in. I went immediatly to the merchandise because I reeeeally wanted a t-shirt! And yeah, I got one!^^ Sooo, then we ate something and drank. Then we went to the crowd. I found Minya again because we lost her, and suddenly we were standing in the second row. Heh, then we noticed that it was Zero's side. Oh my God, he was hilarious!*laugh* We're calling him now "Wasserspeier"! 
Anyway, my neck is hurting...
Ah, I hope they come again!*lalala*


Well, I just watched now the second half of the X-Japans last live... ;_________; I was almost crying! It's really a great live...
Oh, and I finished watching H2! The 9th Episode is so sad! But I liked the last episode!^^

November 14th, 2006

sooooon...

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome

So, Saturday is the despairs ray concert!*yaaaay* I'm really looking forward to it!*nod* 

Well, studying is going on... and yeah I'm still motivated and happy with my decision!^^

Oh, And I started watching Gokusen, but I didn't found all episodes!*argh* (oh my god, I didn't knew that Hiroki Narimiya is playing in it!*________*)
And then I started also with 1 ritoru no namida and with H2!*___________* I LOVE H2! The Hiro in the Dorama is much better than in the manga! 

So so, that was it for today...^^

P.S: Ich komme mir grad sehr, SEHR verarscht vor! Wirklich sehr nett, VIELEN DANK! (sorry, ich musste einfach...)

October 27th, 2006

I have Internet! *yeah*

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome
So, the first week was really nice!^^
I like the atmosphere!*nod* Because we are just about 40!*lalala* But we made two groups, so we are just about twenty. Ok, just when we have conversation and some exercises. God, we learned now the whole Hiragana alphabet in a week. @___@ And the "writing" teacher is really severe (Teacher: Don't talk! No talking!!!)... yeah... But it's really intersting!*nod*

Oh, Saturday is the Helloweenspecial ViT!*yeah*

October 16th, 2006

*lalala*

Share
Hitsugi, smile
So, I went to the doctor today! And fortunately, I don't have to operate my hand!*puh* Buuuuut... it's not going to heal quick... -_____- But anyway, I can sleep again!*yay* And tomorrow we're going again to Zurich to bring a few things... like my nintendo!*hehehe*

Oh... and I'm so addicted to Naruto at the moment... I can't believe it... *looooove* But I don't like the Anime that much... the Manga's better!*nod*

September 28th, 2006

found "new" stuff... *yay*

Share
Fukusuke, Psycho, Metronome
So, I found some "new" bands... *lalala* I'm happy!^^ 

Here are some PVs...^^

(oh, and maja91 and sleazoid I'm now addicted to "filth in the beauty", I'm listening all the time to this song... I loooove it!)



So, there are also Screw (whoa, I really like them), sadie and Kellnre (or Kinarura...^^'). I hope you enjoyed the songs!*smile*

Oh and all those who hadn't seen "filth in the beauty" yet:
http://www.youtube.com/watch?v=Q8cAlTTMm4g
Powered by LiveJournal.com